Whistleblowerordning i Naviair
Naviair har pr. 30. oktober 2020 sat en whistleblowerordning i drift.
Via et link på både Naviairs intranet og hjemmeside kan medarbejdere, kunder og leverandører nu indberette viden eller mistanke om forhold, som er i strid med lovgivningen eller Naviairs interne regler.
For nærmere information, følg linket til Goth Etichs hjemmeside.
> Gå til whistleblowerordningen
Statistik vedrørende whistleblowerordningen i Naviair 2023
Det fremgår af whistleblowerlovens § 27, at Naviair mindst en gang om året skal offentliggøre oplysninger om sin virksomhed efter whistleblowerloven.
Indberetninger for perioden 1. januar 2023 - 31. december 2023:
Modtagne indberetninger: 6
Indberetninger, der er realitetsbehandlet: 5
Afviste indberetninger: 1
Antal indberetninger, der har givet anledning til politianmeldelse: 0
Overordnede temaer: Samarbejdsvanskeligheder, inhabilitet, overholdelse af gældende regler inden for arbejdsmiljøretten, herunder psykisk arbejdsmiljø, arbejds- og hviletidsregler, samt overholdelse af miljøregler (CO2-emissioner).